3.4.16

Rygos madų savaitė | 2016

Ši savaitė Latvijoje - ypatinga. Būtent šią savaitę čia ūžė Rygos Madų savaitės bangos, prisikvietusios nedidelę grupelę Lietuvos spaudos atstovų ir tinklaraštininkų. Kartu su kitomis merginomis savaitgaliui vykome į Latvijos Madų Savaitės kulminaciją ir Maybelline organizuojamą renginį/seminarą. Naujasis prekinio ženklo šūkis nuteikia optimistiškai - "Make It Happen" sako Maybelline ir skatina mus veikti. Būtent pastarasis renginys atgabeno čia: renginio metu buvo pristatytos naujausios kosmetikos tendencijos ir naujausi grožio produktai iš Maybelline - dvipusis kontūravimo pieštukas, naujos formuluotės blakstienų tušas ir BB kremas. 

Rygos Madų Savaitės organizatoriai savo svečiais ir renginio žiūrovais rūpinosi ypatingai atsakingai - renginio metu netrūko nieko - kiekvienas salėje esantis asmuo gavo sėdimą vietą, nebuvo išvarinėjamas paauglių savanorių komandos, nebuvo vaikomi ir siuntinėjami ieškoti vietos palubėse. Renginiui vėluojant visuomet tvyrojo maloni atmosfera, čia netrūko įvairiausių veiklų - nuo klasikinio tapusio fotosesinio stendo su Perwol skalbimo minkštikliais (pastarasis jau eilę metų puošia ir Lietuvos Mados Infekcijos renginį) iki naujų Magnum ledų pristatymo, nemokamo šampano, vietos pasitaisyti savo makiažą ir susipažinti su naujausiomis kosmetikos naujovėmis, pasikonsultuoti ir įspūdžiais pasidalinti su vizažo specialistėmis (tarp šių - visiems puikiai žinoma Maybelline vizažistė Justina Gafarovaitė).  Su šia nepaprastai talentinga ir laimę skleidžiančia moterimi pagaliau asmeniškai teko susipažinti ir man.
Taip pat erdvėse netrūko sėdimų vietų, tad aukštakulnius dėvinčios damos turėjo kur pailsėti. Renginys vyko Radisson Blu Hotel patalpose, tad esant poreikiui svečiai galėjo apsigyventi tame pačiame pastate. Problemų nebuvo ir su susisiekimu, mat pastatas - prie pat senamiesčio. 

Renginio metu svečiai buvo susodinti tik į porą eilių, tad iš bet kokios pozicijos ir lokacijos visas performansas buvo matomas pakankamai aiškiai - buvo galima nuomonę susidaryti ne tik iš "bendro vaizdo", bet ir detalizuojant kiekvieną pasirodymo elementą - audinių kokybę, tekstūrą, tikruosius atspalvius bei realią šių kompoziciją.
Renginio metu aplink buvo galima atrasti begales įdomių ir vizualiai puikiai žaidžiančių meninių instaliacijų, kurias spaudos atstovai puikiai išnaudojo būsimiems straipsniams apie Madų Savaitę - neoninius veidrodžius, skirtingas fotografavimosi sieneles, gausią akinių nuo saulės akinių pasiūlą.

Dizainerių ir kūrėjų pasirodymai buvo atskirti poros valandų tarpais, tad šių metu buvo galima drąsiai užsiimti papildoma veikla, naujų pažinčių mezgimu ar tiesiog ilsinant akis nuo kolekcijų kaitos. Tokiu būdu buvo išvengta nemažo žiūrovų srauto keičiantis kolekcijoms. Čia niekas neturėjo žiūrovams pabrėžti, jog "renginio metu į salę patekti ir iš jos išeiti bus draudžiama" - panašu, jog Rygoje mintis, jog renginio metu visas dėmesys turi būti skirtas performansui, o ne asmeniniams reikalams savaime suprantamas. Gelbsti ir faktas, jog pasirodymus skiria valandos pertraukos, kurių metu galima oriai pasišalinti iš pasirodymų salės.
Spaudos atstovams buvo skirta patalpa su gaiviausiais gėrimais ir sėdimomis vietomis, taip pat šiems buvo sukurtas atskiras Wi-Fi ryšys, žurnalistai galėjo dirbti tiesiog tarp renginių esančių pertraukų metu ir skaitytojams pateikti naujausias žinias iš renginio vietos. Ypatingai greitas internetas leido informaciją ir net didelės apimties failus persiųsti į reikiamą vietą itin operatyviai, tad tiek techninė, tiek organizacinė sklaida buvo išnaudota maksimaliai.
Be jokios abejonės, renginio sėkmei prisidėjo ir tai, jog iš Lietuvos vykusi spaudos atstovų ir tinklaraštininkų komanda pasirodė ypatingai spalvota ir įvairi - kartu keliavo ir garsiausios Lietuvos Youtube kanalo žvaigždės Ieva Maslauskaitė ir Gražina MŪZA, modelis Simona Burbaitė, jau draugėmis tapusios Absentta, Darja, Simona, Sandra, Inga bei portalo Swo redaktorė Akvilė . Rygoje taip pat sutikome ir puikiai visiems pažįstamą garsiausią grožio tinklaraštininkę Alioną. 

Ir nors Lietuvoje tinklaraštininkai vis dar laikomi savadarbiais niekam neįdomiais ir dėmesio nevertais personažais, čia šiems buvo skirtos pirmosios eilės pasirodymų metu, šie turėjo galimybę susipažinti su renginio organizatoriais, pakalbinti dizainerius individualiai, apsilankyti užkulisiuose ir kitaip gerinti ne tik savo pačių darbo kokybę kuriant geresnį tinklaraščio turinį, bet ir padėti renginio detalėms sparčiau ir aiškiau paplisti po socialinius tinklus. Akivaizdu, jog tokiu būdu sklaidos kokybė ir teigiami atgarsiai kur kas lengviau pasiekiami. Negana to - formuojama atitinkama visuomenės nuomonę apie renginį.

Kelionė buvo puikiai organizuota, operatyvi ir labai smagi. Ir nors Rygoje teko praleisti tik porą dienų, reikia pripažinti, jog visą Madų Savaitę ištvėrusiems žmonėms reikėtų išreikšti didelę pagarbą - renginys nors ir be galo smagus, trunka iki vidurnakčio, o po šio laukia ir specialūs vakarėliai.

Baigiamą žodį norėčiau tarti optimistišką, tačiau kiekvieną kartą suvokiant Rygos Madų savaitės renginio kokybę viduje tenka gėdintis savo šalies didžiausio Mados renginio požiūriu į tam tikrus organizacinius objektus bei sprendimus. Kiekvieną kartą kalbant su užsienio atstovais, atvykusiais į Lietuvą pažiūrėti didžiausio mūsų madų renginio tenka jausti svetimą gėdą už tai, jog šiems teko ramstyti turėklus ar sėdėti ant grindų. Labai tikiuosi, jog pamažu ir mes išmoksime dirbti taip sparčiai, operatyviai ir kokybiškai, kaip išmoko mūsų broliai latviai. O dabar telieka dar kartą nostalgiškai peržvelgti visus savaitgalio įvykius ir grįžti į kasdienius darbus su mintimis, jog jei tokią kultūrą į savo namus sugebėjo atsinešti mūsų kaimynai - galime ir mes.
Bučkiai,
Uogintaitė

No comments:

Post a Comment

© 2016 Kotryna Uogintaite